johnenankienaarbarcelona.reismee.nl

Dag 3, van Ermelo naar Zaltbommel

Gisteravond om half 11 op bed. Heerlijk geslapen! Om half 8 aan een zeer uitgebreid ontbijt! Om 8.50 uur op de fiets. Het was eerst nog behoorlijk koud: 7 graden, maar omdat de zon er af en toe heerlijk bij kwam, was het om 11 uur 14 graden. We hadden de hele dag tegenwind. Gelukkig meestal niet hard.

Na 28 km waren we om 11 uur in Leusden. Lekker wat gegeten en naar Wijk bij Duurstede gereden. Eerst via een blubberpad, maar verder een mooie bosweg. Dart fietste heerlijk. We hebben daar ook onze eerste heuvel gereden. Het was toen lekker zonnig, dus mutsje af en regenjack uit. In het stadje op een zonnig terrasje de beenstukken uitgedaan. Wel duur Daar! 0%tje kost €4,95.

We zijn eerst met een pontje over de Lek gegaan, en hoewel we toch ook weer veel langs de autoweg reden, was de tocht naar Zaltbommel merendeels toch een mooie tocht over een eigen fietspad met heel veel witte en gele bloemen.

In Zaltbommel eerst even boodschappen gedaan ivm Koningsdag morgen. We weten niet wat er dan open is. Om 18.00 uur waren we bij onze slaapplaats. Het is niet een traditioneel gastgezin, maar een soort appartement waar de eigenaar niet aanwezig is.
Maar de eigenaar zat toch op ons te wachten. Een praatjesmaker met rare Wappie ideeën. Hij moet met zijn Taise vrouw van €150 rondkomen, en hij krijgt niet eens een uitkering e.d. Ze hebben wel een groot pand (maar van stenen heb ik nog nooit iemand soep zien koken zei hij toen ik zei dat hij dàt toch wèl had). Het pand was overal in de verbouwing. Het is één grote teringzooi! Nog nooit zoiets gezien. Geen voerbedekking, alles in bewerking en alles minimaal voor de gasten. Hij was het aan het verbouwen zei hij, maar heeft er geen zin meer in. Nu staat het te koop. (Omhoeken 9, Zaltbommel). We snappen niet dat zo iemand bij Vrienden op de fiets kan zitten. Ik zie er tegenop om hier vanavond te slapen. Overal is het heel koud, maar gelukkig heeft hij in de kamer een klein kacheltje weten te versieren.

We hebben vanavond maar eens pizza laten bezorgen Door Domino’s pizza. Dat was niet geweldig. We hebben vandaag 78 km gereden.

GEORG

Met veel plezier jullie verhaal gelezen. Veel fiets plezier groetjes Georg

Marc Haelterman

Hey Ankie en John,
2 jaar geleden heb ik op dezelfde plaats gelogeerd. Toen was de verbouwing nog niet aan de gang maar vond het zeker geen leuke bedoening. Nog veel succes met jullie tocht.

Wilma

Jullie hadden zo een lekker kop koffie in Doorn kunnen halen!
Maar wat weer een avontuur.

Henny

Ik hoop dat jullie toch nog goed hebben kunnen slapen en dan maar hopen op betere locaties straks. Succes vandaag! Liefs

Ankie

Wat jammer Wilma, hadden we jullie school ook nog kunnenzien! Niet aan gedacht. 🥴

Christina van A

Hé jeetje dat jullie dat zo aangetroffen hebben is niet leuk zeg. Wel lekker kunnen slapen?
Hopelijk vandaag een betere slaapplaats. Zorgt echter wel voor mooie verhalen.
Zet hem op 😘

Nico.T

Nou dat het toch een beetje geholpen met het weer , dat schietgebedje van mij .

Wat een KM maken jullie weer . wat een afstanden en ervaring bij elke keer andere mensen .
slaap lekker van Avond zonder problemen hoop ik . het gaat jullie goed Ankie en John 😉

Remke

Wijk bij DUURstede. :-)

Remke

Het is Omhoeken 11 denk ik.
Gevalletje Help mijn man is klusser.