johnenankienaarbarcelona.reismee.nl

Dag 15, van Thaon les Vognes naar Bains-les-Bains

Het weer zag er vanmorgen eerst erg goed uit: zonnig en heiig. Het was en bleef de hele ochtend nog we fris. Ongeveer 15 graden. John was gisteravond en vanochtend steeds bezig geweest een slaapplaats te zoeken, maar het lukte slecht. Ik was met de blog van gisteren begonnen en dat ging heel mooi, maar helaas was het ineens weg! Dus vanavond maar gedaan. Uiteindelijk vonden we een slaapplaats en ging het boeken op mijn telefoon weer niet. Gelukkig probeerde ik het op mijn ipad, en dat ging goed. We slapen een paar km van de route af. Het was dus niet een heel soepel begin van de ochtend.

Onze gastvrouw had ons verteld dat het vandaag nationale feestdag is, ivm de overwinning tijdens de tweede WO. Iedereen zou vrij zijn en alles dicht ( op een supermarkt e.d. na). We zijn dus eerst maar even naar de supermarkt geweest. Om 11 uur waren we aan het fietsen. Ik voelde me niet echt lekker, dus het was fijn dat we niet al te ver hoefden te rijden. Er kwamen nog hele dikke wolken, zodat we vreesden voor hetzelde waterpalet als gisteren, maar het bleef bij een paar druppels. Later werd het zelfs nog heerlijk zonnig. We hebben even bij een sluisje geluncht. Wel apart om te zien hoe snel het water in die sluizen kan dalen.

Het stuk naar het hotel vanaf de route was behoorlijk klimmen en dalen, dat hebben we morgen dus nog een keer. Toen ik ons aanmeldde in het hotel kwam er een hond heel hard blaffend naar me toe gerend, ik schrok me rot. De eigenaar zei dat ie af en toe wat vreemd doet. Ook zat hij steeds een beetje aan mijn benen te happen toen ik de trap opging: ik heb hem streng toegesproken dat dat niet mocht. En gek genoeg was het toen klaar. :))

We kregen een armoedig triest kamertje dat uitkeek op het serre dak. Ik heb een beetje mijn beklag gedaan en toen kregen we een veel mooiere kamer. Hij wilde het eigenlijk niet omdat morgen alles volgeboekt was en de housekeeper niet kwam, en klanten vonden onze kamer altijd mooi! Ik zei: nou dan kan je deze kamer morgen toch ook gebruiken? Ja, ze hebben het hier druk! De wifi doet het ook niet omdat ze net een nieuw systeem hebben.

We hebben voor morgen een kamer bij een particulier kunnen boeken. John heeft het uitgezocht en ik heb gebeld. Geweldig! Nu straks lekker vroeg op bed en morgen op tijd op de fiets!
We hebben 47 km gereden, en daarmee de 1000 km bereikt! Joepie!

Reacties

Reacties

Ronald

1000 km in 15 dagen. Gem 66,66 km per dag. Knap hoor. Zet 'm op. Zijn jullie al halverwege?

Janke

Lokwinske mei de 1000km.
Wat in prestatie!
Petje af!

Ankie

Nee , ik denk nog 2 dagen Ronald!

Jannie

Top de eerste 1000 kilometer

Nico.T

Wat een mooie Foto's weer geweldig en wat eenbout vol goed eten (lijkt het zo) en jullie zien er ook zo ontspannen uit na al die barre tochten . Chapeau voor de 1000 moeilijke kilometers pfff

Op naar de volgende 1000 jullie blijven me verbazen ๐Ÿ‘

Henny

Dag Ankie en John, net Jort 3 dg te logeren gehad en nu als eerste weer even jullie verhalen gelezen. Wat een avonturen, weer. Jullie zijn een soort โ€œ laatste der mohikanenโ€ als het gaat om mensen die op de bonnefooi op pad gaan en op het laatste moment overnachting regelen. Dat lijkt me best een zwaar punt. Aan de andere kant merk je ook dat, als je in nood bent, mensen je toch weer helpen. Maar dan moet je ook tevreden zijn met wat je geboden krijgt en dat is ook erg wisselend van kwaliteit, natuurlijk. Petje af, hoor. Hier, droog op de bank, is het erg leuk om te lezen wat jullie nu weer moeten doormaken. Houdt vol! ๐Ÿ˜˜

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!