johnenankienaarbarcelona.reismee.nl

Dag 13, van Pont a Mousson naar Nancy

Ondanks het harde bed hebben we allebei toch redelijk geslapen. We hebben op de kamer ontbeten en John heeft heet water weten te krijgen in onze thermoskannen. Het regende constant, en het was behoorlijk koud. 13 graden. We hebben zitten kijken waar we vannacht zouden kunnen slapen, maar kwamen er niet uit. We wilden er vandaag niet een te lange dag van maken na gisteren. Hooguit 60 km. Er zat niet veel schot in ons want we zaten pas om 10 uur op de fiets. Alle regenkleding aan, want het bleef regenen. En ook op de fiets ging het niet geweldig: de remmen schuurden aan, de GPS viel steesd uit door de regen… en toen dat allemaal was opgelost en we na de zoveelste stop weer reden, liep John zijn beeld weer van de GPS. Ik was wat geïrriteerd en keek om en praatte terwijl ik als stijve hark met al die kleding aan van de fiets probeerde te stappen…. En viel! Op mijn (nieuwe) heup, op mn knie en zo op mijn achterhoofd. Gelukkig had ik mijn helm op! Het deed behoorlijk zeer, en ook nu in de avond, krijg ik nog steken door mijn heup bij bepaalde bewegingen. Ik kneep‘m wel even, want het zou zonde zijn als onze reis op zo’n manier zou eindigen. Maar ik denk dat het wel weer helemaal goed komt.

We reden op zich op een mooi pad langs de Moezel. Kwamen ook nog regelmatig fietsers tegen: allemaal op de terugweg naar Nederland ;)) Maar die regen nekt je wel, want je kunt ook niet even ergens lekker koffie drinken of opwarmen, er is echt niks onderweg! En zo langzamerhand wordt je toch wat koud, en ik ook nat. Na ongeveer 20 km rijden besloten we in Nancy een slaapplaats te zoeken.

We hebben dus aan een stuk doorgereden naar Nancy, en hebben daar in een leuk cafe, met heerlijke koffie een slaapplaats geboekt. Dit keer een lekkere ruime kamer met bank en eettafel zelfs. Dan konden we nog een spelletje doen. Maar toen we daar kwamen bleek er geen bank en tafel in te staan, maar een opgemaakte bedbank. Daar waren we niet blij mee, want juist daarom hadden we een duurdere kamer geboekt. Ik met die manager praten, en foto’s laten zien van hoe de kamer op Booking.com staat, en uiteindelijk moest ik maar de kamer door Booking.com laten annuleren en kregen wij alvast de andere kamer die we dan wilden. Die gingen we dan boeken zodra hij een annuleringsmail had gekregen. Ik weet niet of het ook zo komt, want ik heb met Booking.com gebeld, met Cathrin, die steeds even met de manager of collega moest overleggen, en na lang heen en weer gepraat (ik moest maar een mail sturen, en ik moest maar dit en dat…) zei ze dat hun systeem eruit lag en dat ze op dit moment wat dat betreft niets kon doen. Maar ze ging wel met onze hotel manager bellen en op mijn verzoek krijg ik ook een mail met daarin wat we afgesproken hebben. De mail heb ik nog niet, en van de manager heb ik ook nog niets gehoord.

Maar door al dat gedoe samen was het na dat bellen met Booking.com ondertussen wel al 16.30 uur.
We zijn nu verder lekker aan het ontspannen. De douche was heerlijk, de kamer heel mooi (net als in Namen hebben we nu ook uitzicht op het treinstation en hebben ze hiervoor ook de hele straat open). Het bed lijkt ook goed.
En voor degenen die zich afvragen waarom we de zeiltjes niet stiekem van het bed halen: dat zeiltje zit meest aan een molton vast, je moet dus je hele bed afhalen om dat te doen. En eerlijk gezegd wil ik niet graag weten wat er allemaal onder mijn onderlaken zit. Dat heb ik 1 keer gezien in een hotel in Amsterdam, en daar werd ik niet blij van.

We hopen heel erg dat het morgen droog is! We hebben 37 km gereden.

Reacties

Reacties

Ria Dijksman

Ga nu maar even lekker uitrusten en genieten van hopelijk een fijn bed en een warme douche. Er komen vast nog heel veel droge en warme dagen. Liefs 💋

Georg

Jammer van de hele dag regen. Nu hopen dat je geen last van hebt van je vallen, groetjes van ons en wachten op beter weer

Jannie

Ik ga voor jullie duimen dat het mooi weer wordt en dat je morgen niet stijf bent van de val

Henny

Ja, een ongeluk zit in een klein hoekje! Oppassen geblazen, dus. Hopelijk loopt deze val met een sisser af en zit je morgen weer soepel op de fiets, Ankie. Goed dat jullie een kortere fietsdag hebben genomen nu. En morgen wordt het weer al beter, hoor. Dat heb ik gezien op buienradar. 🍀

Janke

Hoop voor jou Ankie dat je heup meevalt!
Prachtige verhalen!
Sterkte en een goede reis verdet!

Nico.T

Ik heup het ook dat het goed gaat met je heupen ! en zeker ga ik even naar boven kijken voor beter weer en goede bedden .

wedden dat het werkt . Gr Nico.T. Toppers blijven jullie 🚴‍♀️. 🚴

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!