johnenankienaarbarcelona.reismee.nl

dag 12, van Verdun naar Pont a Mousson

We waren gisteravond al om 22.30 uur op bed. Wekker om 6.30 uur gezet. We hebben beiden redelijk geslapen. Er kwamen nog een aantal gasten binnen en wij lagen naast de deur. Ontbijtje op de kamer, thermoskannen met heet water bij de keuken laten vullen, en om 8.30 uur zaten we op de fiets.

Het was behoorlijk bewolkt, weinig wind en 13 graden. We hadden getwijfeld of we in de korte broek zouden fietsen, maar het ging goed. Het was heerlijk zo vroeg te fietsen. Weinig verkeer nog op de weg, en om half 11 hadden we al 30 km gefietst. Na 14,5 km konden we 7 km lang op een mooi nieuw fietspad fietsen, daarna was het weer langs de weg. We fietsten vandaag weer door prachtige omgevingen. Een waar genot! En het fietsen ging heel goed.

Wel hadden we weer behoorlijke motregens (maar dan vrij dik). Op een gegeven moment kwamen er zulke donker wolken op ons af, dat we het hele regen tenue maar hebben aangedaan. Toen we klaar waren. Was de helft al overons heen en kwam daarachter weer een mooie lucht. Dus alles maar weer uit.

We hadden gedacht dat Ben en Eke ons misschien zouden inhalen op hun elektrische fiets, maar je kon ook weer voor een alternatieve route kiezien, dus misschien zien we ze eerst niet meer. Na 30 km kwamen we net in een dorpje, en zagen we mensen met stokbroden lopen. We hebben bij de bakker ook even lekker ingeslagen: ook taart! Het stopte net met regenen, dus konden we weer even op een bankje koffie drinken. Alles was verder dicht. Later konden we in een soort natuurpark nog lekker een 0%tje kopen en onze broodjes in een soort muziektent op eten.

We hadden vandaag aardig wat heuvels te beklimmen. Sommigen zo pittig dat ik toch wel een paar keer af moest stappen om op adem te komen. De grootste heuvel was 10 km lang. We stegen in totaal maar 135 m, maar steeds als je dacht dit gaat goed, dan ging je ook weer een heel eind dalen en was je per saldo niet zo heel veel opgeschoten. Maar na die lange klim was de afdaling heerlijk! Eerst 8 km afdalen, en dan nog 8 km vlak naar onze slaapplaats; helaas was het deze keer weer een vréselijk pad: zand, plassen veel stenen. Het was bijna niet te doen. Deze keer Hotel ENZO. Toen we er om 18.00 uur aankwamen, was er niemand. Het bleek dat je zelf, via een apparaat, moest inloggen. De kamer houdt niet over. En de douche is klein,wel met een raindance, maar met maar een half schermpje. De hele douche staat onder water. Het bed is ook hard.

Maar het was weer een prachtige fietsdag! We hebben 85 km gefietst (maar alleen omdat we anders geen slaapplaats konden krijgen).

Adwin

Veel plezier met Raindancing 😂😁

Henny

Geweldig gedaan, hoor. Wat een afstand! En dan soms ook nog 10 km lang omhoog. Jullie moeten nu vast al in een goede conditie zijn. Ik hoop dat jullie komende nacht goed slapen, ondanks het harde bed en dat het morgen ook weer voorspoedig verloopt.

Mariska

Fijn om zo meegenomen te worden in jullie tocht naar Barcelona

Remke

Gelukkig vandaag niet verkeerd gefietst...

Jannie

Jammer dat het weer niet optimaal is

Nico.T

Een renoverende tocht zal ik maar zeggen regen pakje aan pakje uit lekker bezig zo maar een mooi eind gefietst met een lekkere klim . petje af op jullie leeftijd ,ik doe het jullie niet na .ga zo door .

`gr `nico.t