johnenankienaarbarcelona.reismee.nl

Dag 2, Van Meppel naar Ermelo

We hebben heerlijk geslapen: lekker fris opgestaan. Ontbijtje gehad en 9 uur zaten we op de fiets. Het was ontzetten koud: de hele ochtend is het ongeveer 8 graden gebleven. We hadden meteen tegenwind.
We hadden eerst alleen ons regenjack aan omdat het zo koud was, maar later hebben we de broek, overschoenen en regen handschoenen ook aangedaan. Al hield het nog niet over, het was toen te doen!
Jammer genoeg waren we vergeten de thermosflessen te vullen met heet water; dus een bak hete koffie onderweg zat er niet in.
In Zwolle hadden we ongeveer 28 km gefietst. We hebben daar even een kopje soep gegeten.

Ik vond de tocht vanwege de tegenwind en de kou erg zwaar. Pijn in m’n schouders, armen, handen, voeten En zitvlak. John had daar niet veel last van; hij fietste wel lekker.
Onderweg naar Nunspeet hebben we even snel een boterham gegeten. Door het stilstaan waren voeten en handen al snel erg koud! Na totaal ongeveer 60 km waren we in Nunspeet. Gelukkig konden we daar even een lekker warm bakje koffie drinken (John natuurlijk met appeltaart!)

Het was me thuis niet gelukt een route van Goutum naar Eindhoven op de GPS te zetten. Maar gelukkig lukt het ons ook met Google Maps.

Ongeveer 5 km na Nunspeet doken we de bossen in; een opluchting na de hele dag langs wegen te fietsen. We hebben ongeveer 15 km in het bos gefietst; nog steeds koud, waar wel veel leuker!

Om 17.40 uur waren we bij ons gastadres in Ermelo. Oudere mensen, heel aardig. We kregen lekker koffie en cake. We mogen geen etensresten en plastic op de kamer achterlaten. Ze wil niet haar prullenbak vol hebben van mensen die, om niet te veel uit te geven, maar wat bij AH halen, of chinees of pizzeria. Ze hadden ook eens een incontinente gast gehad, die had al die vieze rommel in de prullenbak gedaan. Dat hoort toch niet bij Vrienden op de Fiets! We hebben maar besloten de gebruikte catheters van John mee te nemen, en onderweg in een prullenbak te doen. De douche was waardeloos! Er kwamen alleen maar dikke klodders water uit de douchekop. Nou ja, goed tegen de muur staan, dan was het nog wel lekker warm. Er lag een briefje op de kamer dat we zuinig met hun energie en water moesten doen. Ik was bang dat ze op de douchedeur zou kloppen en zeggen dat ik er al te lang onder stond :)) Ik heb de verwarming op onze kamer ook stiekem aan gedaan. Het was zo ijskoud op onze kamer!

Toen we een half uurtje daar waren begon het te regenen. Om 19.40 uur toch maar naar een restaurantje gelopen. Ik heb het wel weer even gehad! Vanavond maar lekker op tijd naar bed.

We hebben vandaag 80 km gefietst!

Jannie

Nou Ankie en John , morgen wordt het weer iets beter, het is idd berekoud

Henny

Lieve Ankie en John, het is nu wel even doorzetten, hoor, met die kou en regen. Het mooie weer en de mooie omgeving komen er gelukkig aan. En misschien heeft het volgende adresje een lekkere warme straal onder de douche. Ik ben ondertussen ook behoorlijk ziek geworden door een luchtwegvirus; was even vergeten hoe belabberd je dan bent. Maar jullie mooie reisverhaal is weer een lichtpuntje. Ben benieuwd wat jullie vandaag weer beleven. Liefs, Henny

Nico Tervoort

Zo ik ben ook weer bij tot Ermelo al weer 80 KM Pfff wat een tocht , ik blijf me verbazen over jullie .

En hoop zo dat het wat beter weer gaat worden , en kijk even naar boven .😇

lenssengeorg@gmail.com

Soms zit het mee en soms zit het tegen