johnenankienaarbarcelona.reismee.nl

Dag 8, van Vireux Molhain naar Charleville Mézières

We hebben heerlijk geslapen, maar het was alleen erg warm. Vanochtend zagen we dat de verwarming aanstond. Het onweerde en regende gisteravond heel erg, maar vanochtend was het mooi droog. Wel erg heiig! Dat was heel mooi te zien vanuit het hoge huis. Omdat ik het gisteravond niet meer kon opbrengen heb ik vanochtend de blog geschreven. Dat kon mooi in de grote eetkeuken die we ook mochten gebruiken. John maakte ondertussen lekker drinken en broodjes voor mij.
Het was nog een heel gedoe met al die trappen om de fietsen weer op te laden en bij de weg te krijgen, maar het is gelukt en om 11 uur zaten we dan weer op de fiets.

Het was eigenlijk een hele saaie dag, in die zin dat er nu eens niets mis ging. Het was 19 graden toen we vertrokken, en dat liep in de loop van de dag weer op tot bijna 30 graden. We hadden eerst natuurlijk een gigantische afdaling en toen fietsten we weer langs een slingerende Maas. En dat de hele dag! Het was prachtig! We hadden meest voor de wind omdat de wind nu eens een keer wel lekker uit het noorden kwam.

We waren om 12 uur in Tumay, we hadden 15 km gereden. Je kon daar op een mooi terras lunchen, en dat hebben we gedaan. Toen weer verder en 2 uur later hebben we lekker ijs gegeten en cola gedronken. En daar heb ik ook voor het eerst op een moderne poepdoos gezeten, een waar je er achteraf zaagsel over je product gooit. Geinig!

om 18.00 uur waren we bij ons hotel. Simpel maar goed. Af en toe koop ik een fles wijn, waarvan ik, als we bij onze slaapplaats zijn, een glaasje neem. Helaas had ik de laatste keer per ongeluk alcoholvrije gekocht. Brrr dat is niet lekker! Vanavond gingen we voor het eerst even samen uit. Lekkere salade eten voor de vitamines en een lekker glaasje drinken. Fruit nemen we altijd mee van het ontbijt, en eten het dan onderweg.

Het was een prachtige fietstocht! We hebben 70 km gefietst.

Morgen moeten we bekijken hoe John vrijdag zijn EPO injectie kan krijgen.

Reacties

Reacties

Georg

30 graden op de fiets isnog goed te denk ik nog veel fiets plezier en dat de EPO voor John lukt groetjes Nanny Georg

Janke

Ik genietsje fan jimme reis ferhalen!!
Prachtig!

Cobie en Jan

Wat een mooie schilderijen!

Nico.T

Wat een mooie Foto.s en schilderijen , jullie nemen er vast wel een mee 😀

het gaat nu allemaal de goede kant op zeker met de kamers en het weer .

Toppie

Jannie

Lekker hoor eenndagje zonder gedoe

Nynke

Wat weer prachtige reisverhalen, ik geniet ervan!
En de schilderijen echt schitterend.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!