johnenankienaarbarcelona.reismee.nl

Dag 11, van Dub sur Meuse naar Verdun

We hebben allebei niet goed geslapen. Het bed was op zich heerlijk, maar we zweetten allebei erg van het zeiltje op het bed. We hebben lekker ontbeten. De eigenaren zijn erg aardig. We hebben ook bekeken waar we komende nacht zouden kunnen slapen, omdat de slaapplaatsen hier erg dun gezaaid zijn. Het wordt Verdun. We hebben meteen een hotelletje besproken. Het is hier maar < 50 km vandaan, maar anders zitten we al over de 100 km, en dat is veel te ver.

Om 10.30 uur zaten we op de fiets. Het was droog, koud (14 graden), zwaar bewolkt, maar het zonnetje wilde er af en toe wat doorkomen. Dat is de rest van de dag amper gelukt. En ook de temperatuur bleef tussen de 13 en 15 graden steken. Het was een ZW wind, eerst zwak, later toenemend. Dat betekende dat we meest tegenwind hadden. We gaan heuvel op en af, en verschillende dorpjes door en de omgeving is erg mooi!

Wij hadden bij de eerste keuze in deze fietstocht, de westelijke route genomen, en de twee routes kwamen na 10 km fietsen weer bij elkaar. We hadden als grapje al gezegd dat we op dat samensmeltpunt zouden blijven staan tot er een fietser kwam die ook naar Barcelona ging. We kwamen op dat punt, en daar was een café restaurant (ongeveer de enige in de afgelopen dagen). Er stonden 2 goed bepakte fietsen voor. En hoewel we nog niet aan koffie toe waren, gingen we toch naar binnen. Er zat een stel die meteen tegen ons zei: Nederlanders? ze heten Ben (75 j.) en Eke (69 j.) uit Utrecht. En ze gaan ook naar Barcelona (wel op een electrische fiets). Toen we in Valkenswaard logeerden bij Jos vertelde ze ons al dat ze nooit gasten kreeg die naar Barcelona gaan, maar toevallig de dag na ons nòg een stel. En dat stel hadden we nu dus ontmoet. Wàt is toeval! We hebben heel gezellig gepraat! Zij hebben ook al veel tochten gemaakt. Misschien zien we elkaar onderweg nog wel eens. Aardigheidje: 2 koppen koffie kostten samen maar €2,70

We fietsten verder en het begon meteen flink te miezeren. We hebben het regenjack aangedaan en zijn maar gewoon verder gefietst. Op een klein poosje na heeft het de hele tijd licht geregend. Op een gegeven moment moesten we een karrespoor volgen. Het fietste niet erg snel, maar was wel mooi! We hadden het ongeveer 8 km gevolgd toen het pad steeds slechter werd. Heel veel stenen, hobbels, plassen… het was bijna niet te doen! Op een gegeven moment hield het pad op en stonden wij in een heel erg nat land, met grote bomen in een grote plas water. Ik zei tegen John: we kunnen er wel omheen! Maar toen ik begon te fietsen zakte ik met de banden in de blubber. En toen ik afstapte, mijn schoen ook! We wisten nu wel dat we verkeerd zaten. De enige weg was terug. We bleken uiteindelijk een afslag te hebben gemist naar een pad dat hoger, maar net naast dat andere pad liep. Dan zie je op je GPS ook niet dat je fout zit.

We hebben in de regen bij een picknicktafel nog snel even wat gedronken en broodje gegeten, en zijn toen doorgefietst naar ons slaapadres. Ondanks de regen was het toch een prachtige tocht. Om 17.00 uur waren we in het hotel. We hebben een kleine, sobere en erg gedateerde kamer, maar het is redelijk schoon. De bedden voelen ook wel goed aan. We hebben wat dingen gewassen, een thermoskan heet water gekregen en een broodje op de kamer gegeten. We willen vroeg gaan slapen omdat we morgen waarschijnlijk de 85 km naar Pont a Mousson gaan fietsen. We moeten dan wel vroeg weg, anders halen we het niet.
We hebben vandaag 47 km gereden.

Christina v A

Goed gedaan. Ik vraag me af: Zo’n plastic zeiltje. Kun je dat er niet (stiekem) onder weg trekken? Wat een ellende zeg dat soort ellende. Zet hem op toppers!

Georg

Soms zit het mee en soms zit het tegen. Als met de fiets verkeerde weg neemt en moet weer terug is het flink balen sterkte morgen, groetjes Nanny Georg

Henny

Al ploeterend vorderen jullie gestaag in een mooie omgeving met zo nu en dan, heel verrassend, weer leuke gesprekjes met medefietsers. Leuke verhalen schrijf je, Ankie. Ik zie jullie al bij dat water staan. Veel succes morgen.

Ria Dijksman

Leuk te lezen dat het weer een mooie dag was ondanks regen en een verkeerd pad nemen. Ook leuk dat jullie weer eens mensen ontmoeten die ook dezelfde tocht doen. Ga zo door! Top

Nico.T

Inmiddels raken jullie goed op elkaar afgestemd , met al dat gedoe in de blubber uit de blubber , je had ook even een blubber badje kunnen nemen . en zeiltjes in je bed gewoon even onder je bed leggen .

maar was wel weer een mooie tocht . en hopelijk morgen zonder zeiltje slapen .🛌

Remke

47 km + 16 toch? Van het verkeerd rijden.

Ankie

Remke, we reden die dag gelukkig niet 8 km verkeerd hoor, we reden 8 km op het pad en ongeveer een km verkeerd. Aan het eind van de dag kijken we hoeveel we hebben gereden, goed en fout samen. Wat we die dag rijden gaat dus niet altijd van de te rijden route af. 😄🚴‍♀️😘