johnenankienaarbarcelona.reismee.nl

Dag 4, van Zaltbommel naar Valkenswaard (Koningsdag)

We hadden de wekker op 7.30 uur gezet. We waren allebei in onze eigen slaapzak gaan slapen omdat we het bed niet fris vonden. Allebei even geslapen, maar daarna was het draaien en wakker liggen. Te koud, te warm, zere heupen… dus een slechte nacht allebei. John wilde hier ook geen ontbijt meer nemen, dus we hebben een bak thee en een oud broodje van onszelf gegeten. We hadden gisteren meteen weg moeten gaan zei hij. En eerlijk gezegd was door dat vreselijke koude huis en die enge man de stemming tussen ons ook niet optimaal. Gelukkig was dat ‘s morgens wel weer goed. Toen we bijna zover waren dat we weg konden, werd er op het raam geklopt en via een andere huisdeur aan een kamerdeur gevoeld. Maar die hadden wij op slot gedaan. We hielden ons muisstil. Waarschijnlijk dacht hij dat we nog sliepen. We wilden niet met hem praten! Toen hij weg was deden we alles zo snel mogelijk op de fiets, en als dieven hebben we het huis verlaten. Hè hè! Om 9.48 uur kreeg ik een appje van hem: “Zijn jullie al wakker?” Ik zal hem nog een berichtje sturen.

Om negen uur zaten we op de fiets. Na 20 km fietsen hebben we in Den Bosch lekker koffie gedronken. Er was een mooie braderie en iedereen was in een gezellige Koningsdag stemming.

Het was 7 graden en het motregende toen we uit onze slaapplaats vertrokken en later begon het echt te regenen. Later kwam de zon erbij, het werd warmer en er was nog af en toe een klein buitje. We hadden wel de hele dag redelijk stevige tegenwind. En we hadden deze afgelopen dagen ook regelmatig dat de weg afgesloten was. Ze zijn overal aan het werk.

10 km verder waren we in Vught. Het was hier ook allemaal feestvreugde. Heel gezellig! We hebben daar heerlijk geluncht. Daarna zijn we in een keer door naar Valkenswaard gereden: 38 km nog. Het was best wel lastig, want we hebben geen route op de GPS. Morgen beginnen we met onze route van Benjaminse naar Barcelona. Dat scheelt veel tijd van het zoeken.

Om 17.00 uur waren we bij ons gastadres. Wauw! Prachtig huis met honderdduizend dingen erin, op een heel smaakvolle manier overal neergezet. Echt een verschil van dag en nacht met gisteren. Als het bed nou ook nog lekker slaapt… Heel leuke gastvrouw ook. We hebben vanavond lekker in het stadje gegeten.

Al met al was het een mooie fietsdag, afgewisseld langs de weg en wat meer door de natuur. Maar we hadden (misschien door de slechte nacht) allebei erge spierpijn in armen, handen, schouders en zitvlak. Hopelijk is dat morgen weer wat beter.
We hebben 71 km gefietst.

Georg

Slechter als bij jullie vorige adres zal het niet worden. Veel succes en beter weer groetjes Georg

Henny

Jeetje, wat een pech, zo'n slecht adres. Dat kleurt je ervaring natuurlijk ook. Misschien hadden jullie inderdaad direct een andere adres moeten zoeken, eventueel een luxe hotel ofzo, maar was dat wel mogelijk? Volgende keer gewoon proberen, denk ik, want dit is misschien wel jullie laatste fietstocht en dan wil je toch genieten. Kusjes van mij.

Jannie

Nou en dan gaat nu de weg naar Barcelona beginnen, je zit nu zo in België , veel succes en hopelijk niet te veel wind

Gerda Hoff

Wat leuk om jullie avonturen weer te lezen! Hele goede reis en wij genieten mee vanuit Hoogkarspel!
Groeten Jaap, Gerda, Evy en Fiene

Ria Dijksman

Al hoewel we elke dag nog even bellen is het toch wel leuk om het verslag van die dag nog te lezen. Gaat geweldig goed, ondanks de kou en harde tegenwind en het mooie weer rij je tegemoet. Liefs 💋