johnenankienaarbarcelona.reismee.nl

Dag 16, van Bains-les-Bains naar Rupt-sur-Saône

Lekker bedje, lekker geslapen, tot ik er vannacht 3 keer uit moest met hevige diarree. Vanochtend ook nog; dat maakt je wel wat onzeker. Ik ga maar even geen Camembert eten, misschien komt het daardoor. En vanochtend had ik behoorlijke kramp in mijn been, maar gelukkig trok dat ook weer weg. We hebben een broodje op de kamer gegeten. Het was prachtig weer: strak blauwe lucht en 15 graden. De hotel uitbater probeerde ons nog even te neppen met een hogere rekening omdat we een mooiere kamer wilden; John was woest. We hebben het dan ook niet betaald.

Het fietsen ging heel goed; we waren lekker sterk in de benen. We fietsten eerst nog een heel stuk langs het kanaal, met de sluisjes. Later gingen we meer het binnenland in, en dat werd echt klimmen. Eerst al 30 meter omhoog, en toen kwam de ene lange heuvel na de andere. Je ging een hoge heuvel af en je moest meteen weer bij een op. Daar moesten we wel even aan wennen. Maar het was ook wel weer heel erg leuk! We kwamen door een groot bos, en door dorpjes. We wilden wel graag ergens lunchen, maar er was gewoon niks en in de dorpjes waar eindelijk wat was, was alles gesloten vanwege bevrijdingsdag en Hemelvaartsdag samen. Tout fermé! zeiden ze allemaal als we vroegen of je hier ergens wat kon drinken. Daarom hebben we maar gewoon 2 keer op een muurtje pauze gehouden. Ook leuk trouwens, en gelukkig hebben we vanochtend een aantal lekkere dingen bij de bakker gehaald.

We zien de hele reis al veel mensen vissen, stellen, hele gezinnen, oude mannetjes met elkaar… Maar vandaag waren het er heel veel! Maar nu ook grotere groepen mannen met bbq. Om 15.00 uur hadden we al 60 km gefietst en waren we niet zo ver meer van onze slaapplaats. We zouden er tussen 17.00 en 18.00 uur zijn. We waren te vroeg! Dat is ons nog nooit gebeurd! We besloten er maar gewoon naartoe te fietsen, en te kijken of we al naar binnen mochten. En toen kwamen we onverwacht toch langs een restaurantje, en daar hebben we lekker zitten ontspannen. Het was vanmiddag echt warm geworden, zo’n 25 graden.

Om 5 uur waren we bij ons slaapadres; een heel groot mooi huis. Toen we bij een grote poort aanbelden, begonnen een aantal honden te blaffen en ganzen te gakken. We moesten in een klein gebouwtje ernaast zijn. De vrouw was er nog niet. Ik vroeg de man of er een restaurant in de buurt was. Hij belde meteen zijn vrouw, en zij zei dat ze zou kijken. Toen ze na een poosje kwam dagzeggen (of eigenlijk geld innen :)) zei ze meteen dat ze zou informeren bij een restaurant. Ze belde en reserveerde meteen. 😯 Later bleek het in het restaurant van haar dochter te zijn, èn toevallig het restaurant waar wij die middag al hadden gezeten. Het was een paar kilometer met de fiets; maar nog wel weer even stevig klimmen. We hebben lekker gegeten.

Het was een hele mooie fietsdag; met mooi weer, zacht windje meest in de rug, en veel afwisseling. We hebben 73 km gereden.

Georg

Weer een fijn verhaal en goed weer groetjes van Nanny Georg

Nico.T

Nou wat een gedoe weer , wel gezond blijven hoor , Hoop dat het gouw beter zal gaan en je je weer de oude voel . Succes verder .

P.s wij gaan straks de stukken van het nieuwe huis tekenen , oh de bel gaat al .

Ankie

Nico en Anja, Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! 🏠 💐🍀😘

Jannie

Fijn dat je een mooie tocht had en mooi weer en zo te horen geen last meer van de darmen