johnenankienaarbarcelona.reismee.nl

Dag 1, van Goutum naar Meppel

En toen was het ineens zover: we gaan op pad!
We zaten net voor half 10 op de fiets. Onze buurtjes Arjen en Christine hebben traditiegetrouw nog even wat foto’s van ons gemaakt. Dag gezegd bij onze vrienden Cobie en Jan en nog wat andere buren, (zo gezellig!) en toen naar onze lieve zus Ria. Tante zegger Monique en haar man Wim waren ook gekomen om ons uit te zwaaien. Oh, wat worden we daar blij van door al die lieve mensen te worden uitgezwaaid.
We fietsten amper 3 minuten toen we een enorme hagelbui over ons heen kregen. Gelukkig hadden we onze regenpakken, overschoenen en regen handschoenen aan; de hele mikmak dus! En dat was ook maar goed, want tot een uur of 2 ‘s middags hadden we behoorlijk dikke buien. En een harde wind, maar dan wel in de rug! Dat is echt de eerste keer dat we in het begin van een reis al heerlijk wind in de rug hadden. Voorzover we kunnen zien was dat eenmalig; morgen al weer zij- of voor-zij-wind. Het was ook behóórlijk koud: 6 graden! Toen ik een slokje water nam, leek het zo uit de koelkast te komen.
Voorbij Akkrum had ik erge zin in koffie en moest ik ook vreselijk nodig plassen. Om droog te blijven stelde ik voor dat maar onder een viaduct van de A32 te doen. Dat deden we, maar wàt een slecht idee was dat! We stonden met die harde wind natuurlijk in een enorm trekgat! Toen we weer gingen fietsen waren we bijna verkleumd (inclusief een zeer koude onderkant van mij!)

Ook traditiegetrouw even bij broer Piet en schoonzus Corrie langs in Heerenveen. Helaas konden we er niet binnen gaan, want ze zijn allebei behoorlijk grieperig; en dat willen we zo aan het begin van de reis wel even mijden. Maar het was toch leuk elkaar nog even te zien.

Vlak voor Wolvega even een lekker soepje genomen. Daarna is het droog gebleven; maar er waren zulke donkere wolk partijen, dat we de regenkleding maar hebben aangehouden. De tocht ging verder voorspoedig.
Toen we voorbij Nijeveen kwamen zagen we de wijk waar het nieuwe huis van zoon Adwin en gezin gebouwd wordt. Het dak zit er net op, dus heel leuk om even te kijken. En omdat we zijn kantoor ook nog nooit hebben gezien zijn we daar ook langs geweest. ’s Avonds heerlijk bij Adwin, Leonie, An An en Kun chinees gegeten. Gezellig!
We hebben een slaapplaats bij Vrienden op de Fiets in Meppel. Een mooi zolderkamertje. De bedden voelen goed!

We hebben vandaag 78 km gefietst!
De kop is er af en morgen verder zonder al die gezellige familie en vrienden.

Adwin

Het was gezellig! Zet hem op 💪💪

Mariska

De eerste dag en gelijk alweer een mooi verhaal. Succes en veel plezier

Monique

Haha, het begint goed. Hoop dat alles nu lekker warm in bed ligt. X

Wilma

Wat leuk om zo met jullie mee te kunnen genieten op afstand!
Heel veel fietsplezier.

Christina van A

Wauw.
78 km de eerste dag! Wat goed gedaan met al die activiteiten erbij nog bij.
Leuk om jullie uit te zwaaien. Zet hem op. En die kou: jullie zijn ook niet eerder zo vroeg in het jaar vertrokken. Nu maar gaan met die banaan richting de zon! 🌞

Ria Dijksman

Heerlijk, de kop is er af en nu zal het vast wel beter worden met het weer! Liefs 💋

Georg

Veel succes en mooi weer groetjes Georg

Nynke

Wat al weer een leuke eerste dag! Blijf het met plezier volgen.

Janke

Wat leuk om te lezen... het gaat jullie goed.....goeie reis!
Liefs Janke

Nel

Een goed begin zo te horen :-) Veel plezier!

Ronald

Heel veel plezier.