johnenankienaarbarcelona.reismee.nl

Dag6, Van Diest naar Namen

We waren al om half 11 op bed; heerlijk geslapen. Wel erg warm. Er schijnt een probleem met de verwarming te zijn. er hebben ook heerlijk ontbeten en gepraat met de manager en 2 jonge mannen die naar Parijs fietsen. We hadden 7 verschillende broodjes, 3 soorten kaas, 3 vleeswaren en allerlei zoet. We mochten alles wat we niet opaten meenemen voor onderweg. Anders gooien we het toch maar weg zei de manager, en bracht ons ook nog een paar broodjes van een andere tafel. We hebben er tussen de middag nog heerlijk van gesmuld. We zaten om 9.40 uur op de fiets.

Ik was erg moe in de ochtend. Het fietsen ging heel zwaar. Gelukkig knapte het ‘s middags wel weer wat op. Het weer was prima, In de ochtend 17 graden en dat liep tijdens de dag op tot wel 22 graden. Maar de wind bleef koud. We hadden de hele dag weer matige tegenwind.

We hebben ongeveer de hele dag over een oude spoorlijk gefietst. Recht door, recht door… Wel door een mooi gebied. Het is wel opvallend dat als je een weg over moet steken, de overgangen van fietspad naar weg en weg naar fietspad voor 90 % heel slecht zijn. We zijn op de erste 60 km die we fietsten 166 m gestegen. En dat merk je behoorlijk. Het voelt alsof je steeds wat moe bent in je benen. De laatste 10 km naar Namen daalden we heel geleidelijk: heerlijk!

Tijdens een koffiestop kwam er een vrouw van 80 met haar hondje naast ons zitten. Ze vertelde ons over haar leven, haar verdriet, de hartproblemen bij de wielrenners, en dat ze nu weer gelukkig was. En tijdens het fietsen kwam er een man naast ons fietsen. Hij vertelde ons over zijn fietstochten en over zijn problemen met zijn hart. Misschien zien ze ons toch een beetje als pelgrims. De mensen die wij ontmoeten zijn òf heel open en hartelijk, óf juist heel stug. Onderweg worden we door heel veel mensen gegroet.

Om 18.30 uur waren we in het hotel. Mooie kamer, met direct uitzicht op het station van Namen. Het is voor het station wel een zoodje: ze zijn overal met de straat bezig. We hebben een broodje op de kamer gegeten. Vandaag 79 km gereden.

Henny

Het klinkt als een een prima dagje, met een heerlijk ontbijt en lunch, leuke gesprekken en op het laatst geleidelijk heuvelaf. En jullie hebben je weer een stuk naar het zuiden getrapt. Geweldig! Succes vandaag.

Janke

Prachtig....ik geniet van jullie verhalen!!
Dikke krûp!

Christina v A

Zo te horen gaat het prima! Wat mooi om te horen, en te zien. Mooie omgeving! Succes en zet hem op 😘

Jannie

Fijn dat het goed is gegaan, maar zo’n lange klim is wel slopend

Nel

Mooie ontmoetingen