johnenankienaarbarcelona.reismee.nl

Dag 9, van Charleville Mézières naar Sedan

We hebben allebei heel lekker geslapen, nou zeg maar liever in coma gelegen. Ik had het niet verwacht omdat het bed vrij hard was en we met een dunne matras op gaatjesboard lagen. Het hele bed en meubeltjes leek van spaanplaat opgebouwd. Heel simpel en grappig. Alleen stootte ik er steeds met met voeten tegenaan omdat het vrij smal was naast het bed. Het hele hotel deed me denken aan een jeugdhergerg, alleen dan wel een met 2 of 4 pers. kamers. Het ontbijt was ook prima. We kregen allemaal een zakje met 3 verse broodjes. Wat je niet at kon je meenemen.

Omdat John morgen zijn EPO injectie moet hebben, hebben we bedacht wat te doen. We moeten in ieder geval in een grotere plaats zijn. Daarom gaan we vandaag naar Sedan fietsen. 27 km verderop. De volgende grotere is nog eens 70 km verderop; dat wordt te ver. In Sedan hebben we een appartement geboekt. We kunnen dan proberen de EPO te krijgen / bestellen, en dan hebben we meteen mooi een soort rustmiddag. Dat is wel lekker, want de spieren laten wel wat gelden.

Om 11 uur zaten we uiteindelijk op de fiets. Het was zwaar bewolkt, koud ( zo’n 15 graden) en het begon al snel te miezeren. Na 5 km hebben we de cap en het dunne regenjackje maar aangedaan. Toen we daar mee bezig waren passeerden ons 2 oudere fietsers. Ook flink bepakt. Ik vroeg: Nederlanders? We kwamen aan de praat en nee, ze kwamen uit Wachington DC. Ze gingen naar Texel! Ze hadden al overal gefietst John en Dona: Ijsland, Duitsland, Frankrijk, Spanje… En ze waren 75 en 71 jaar oud! Zo leuk om met ze te praten! Ze denken er ook over om te stoppen omdat de kwaaltjes nu toch wel wat komen, maar vinden het ook erg moeilijk.

Het was verder een mooie tocht meest langs de Maas. Om half 2 waren we bij het appartement. Heel moeilijk te vinden. Het was in een gribusstraat, waar we (na veel vragen) via een bruine deur, door een steegje naar een witte deur moesten. Dan een vreselijke trap op tot de tweede verdieping en daar was een lichte deur met een codeslot. Dit wordt niks dacht ik! Maar gelukkig! het appartement is prima! Het enige is dat de hang wc beweegt en kreunt als je er op gaat zitten.🤔

We hebben een broodje gegeten en zijn naar de Pharmacy hier om de hoek gegaan. Nee, zei die mevrouw, dat mogen ze alleen maar in een Hospital geven. Toen ik haar vertelde en bewijzen liet zien dat we het al eerder in Frankrijk hadden gekregen, ging ze bellen om officiële toestemming te krijgen om het ons te verstrekken. Drie kwartier later was alles in orde, en kunnen we het morgen om 9 uur halen. Het kost maar €51,60

We hebben het stadje bekeken, de kerk vonden we kil, een nieuwe portemonnee gekocht en lekker in een cafe wat gedronken. Heerlijk even rustig aan te doen. Vanavond gaan we misschien uit eten.
We hebben 29 km gereden.

Arjen de Ruiter

Wat werd een mooi beschreven dag! Ik wens jullie een prettige, veilige en verantwoorde voortzetting!

Arjen de Ruiter

Wat weer..etc.

Cobie en Jan

Over leeftijd:
Age is a matter of mind. If you don't mind it does not matter!
Doorzetters!

Georg

Fijn dat EPO daar te koop is. Wij hopen dat jullie beter weer hebben als wij. Weer een prima verhaal, groetjes Nanny Georg

Henny

Jullie zijn alweer lekker opgeschoten, hoor. Al in Frankrijk! Ik heb de geprinte route inmiddels van Ria gekregen, bedankt. Wij zitten nu op de boot naar Terschelling. Veel plezier!

Nico.T

Gelukkig is John hopelijk weer goed geholpen en kunnen jullie weer met een gerust hard verder Fietsen .
en lekker slapen is natuurlijk ook heel belangrijk .
wat schrijf je toch op een ontspannende en Leuke Manier Ben helemaal van geworden .

Piet

Eindelijk dan ook van mij een reactie. Wel alles gelezen en genoten van jullie belevenissen. Eigenlijk is er altijd wel wat maar dat maakt het natuurlijk ook wel weer leuk.
Heel veel plezier en geniet.