johnenankienaarbarcelona.reismee.nl

Dag 5, van Valkenswaard naar Diest in Belgie

We hebben heerlijk geslapen. John was weer eens voor de wekker wakker, hij is waarschijnlijk bang dat ie niet afgaat. Om 7.30 uur hadden we een weer heel uitgebreid ontbijt. Jos, onze gastvrouw vertelde over de verhalen achter al haar spullen. Ik vind het prachtig! Ze vertelde ook dat ze nooit gasten krijgt die naar Barcelona gaan, maar nu na ons nòg weer een stel. Het was zo gezellig dat we pas om 9.25 uur op de fiets zaten. Voor het eerst nu een route volgend met onze GPS. Zoveel gemakkelijker dan al dat gezoek.

Het was ongeveer 13 graden toen we vertrokken. We fietsten in de korte broek en dat ging goed. Er stond een stevige tegenwind die in de loop van de dag aanwakkerde. We kregen ‘s middags een aantal dikke buien: gelukkig hebben we onze regenkleding. We hebben na 20 km lekker vlaai gegeten in een fiets cafe, dat vol wielrenners zat. Heel gezellig. De bardame vroeg ons: Parijs of Barcelona? Ze herkende het boekje van Benjaminse, waar wij op rijden. Later hebben we in de plaats Beringen Mijn in een Turkse broodjeszaak heerlijk gegeten. Het is een dorpje met allemaal gastarbeiders, die daar eerder in de mijnen werkten.

Onderweg hebben we een hotel in Diest geboekt. We lazen dat Diest een mooie oude stad is; dat hebben we nog niet gezien. Wel een paar mooie oude gebouwen. In ons hotel was niemand aanwezig. We moesten bellen om een code te krijgen om er in te kunnen. Wel gek dat je in zo’n stil hotel je eigen kamer probeert te vinden. We hebben wel een mooie ruime kamer, waar we ook de fietsen maar in hebben gezet.

Het was een zware rit zo met die wind en regen, maar ook erg leuk. We fietsten bijna de hele dag door velden en bossen. We kwamen nog met een man aan de praat die ook grote tochten rijdt met zijn vrouw; hij heeft een eind met ons meegereden. Leuk!

Bijna alles is hier op zondag dicht, maar we hebben nog een lekker drankje kunnen bemachtigen en hebben een broodje op de kamer gegeten. We zijn helemaal rozig van de wind en de regen. Zometeen lekker slapen. We hebben 74 km gereden

Georg

Weer een super verhaal

Jannie

Weer genoten van jullie belevenissen, echt top hoor 74 km met deze wind

Nico.T

Eindelijk weer leuke ontmoetingen en lekker eten , dat hebben jullie nodig daar ben je ook voor op pad .

Mooi ver haal weer Ankie en John .

Henny

Leuke dag, hoor. En jullie komen zo al aardig in het ritme, denk ik. Ben benieuwd wat jullie vandaag weer beleven. Kusjes.

Georg

Weer een prima verhaal. Jullie zijn wel bikkels. Groetjes Nanny Georg